Ідзанамі… Богиня, яка вабить

Дата події
09Червень
18:30
50 - 100 грн

Т.ІВАЩЕНКО «ІДЗАНАМІ… БОГИНЯ, ЯКА ВАБИТЬ»

 Драма

Прем’єра відбулась 8 вересня 2016 р.

Дійові особи та виконавці:

ХАРА КЕЙ — самурай — Роман Хегай-Семенов, Віталій Рибак

АСАГАО — дружина Хара Кея – засл.арт. України Жанна Андрусишена

КАДЗУМО-сама — чернець, духовний вчитель Хара Кея — з.а.Укр. Анатолій Вольський

ЕРВЕ ЖОНКУР — дворянин, шовківник — Григорій Сиротюк, Максим Какарькін

МАДЛЕН — дружина Ерве Жонкура, МАДАМ БЛАНШ — Жінка-загадка — засл.арт. України Наталя Шолом, Анна Положенко

ЖАК КЛОДЬЄ — заможний підприємець, займається шовком — Богдан Костюк

САМУРАЇ: Артур Константинов, Андрій Побережний, Сергій Мазур

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Режисер-постановник — нар.арт.України Таїса Славінська

Художник-постановник — засл. діяч мистецтв України Андрій Александрович-Дочевський

Музика — Іван Небесний

Пластика — з.а. України Діана Калакай

Художник зі світла — з.п.к.Укр. Анатолій Мельник

Світлини — Віктор Кравченко

Боги і люди

У Вінницькому театрі поставили

найдорожчу виставу за час його існування

Свій вісімдесят третій сезон Вінницький академічний облмуздрамтеатр

ім.М.К. Садовського відкрив виставою із екзотичною назвою «Ідзанамі… Богиня, яка вабить». П’єса київського драматурга Тетяни Іващенко, поставлена головним режисером театру Таїсою Славінською, перетворилася на яскраве, рідкісне не лише на нашій провінційній сцені видовище завдяки співпраці театру з іншими столичними митцями (що і спричинило додаткові витрати не лише через гонорари, а й завдяки якості постановки). Художником-постановником «Ідзанамі…» є відомий сценограф, головний художник Національного академічного драматичного театру ім. І. Франка Андрій Александрович-Дочевський, музику написав не менш відомий своїми театральними роботами столичний композитор Іван Небесний. То ж результат такого творчого симбіозу перевершив усі сподівання вінницької публіки. Щедрий візуальний ряд, який Александрович вибудовує за допомогою французького живопису позаминулого століття та традиційних японських картин (кайга), постійне звучання, знову ж таки, французьких та японських мелодій обрамляють тут мелодраматичну історію кохання. Як можна вже зрозуміти із сусідства європейського та східного мистецтв в межах однієї вистави – кохання інтернаціонального. Французький дворянин Ерве (Григорій Сиротюк), приїхавши у далеку Японію за личинками шовкопряду, потрапив у сіті Амура. Пристрасть може і не стала би для нього фатальною, якби чарівна дружина Самурая (Роман Хегай-Семенов) Асагао (Жанна Андрусишена), незважаючи на суворі моральні закони традиційного східного суспільства не відповіла чоловікові взаємністю.

Звісно ж, нічого такого, до чого може призвести флірт, тут не сталося. Бо, по-перше, почуття Ерве та Асагао надто глибокі, аби осквернити їх поспішним інтимом. По-друге, позбавлена сентиментів культура самураїв охолоджує бажання чоловіків заволодіти чужою дружиною. «Шлях Самурая – це смерть. У ситуації «або-або» без вагань вибирай смерть. Це неважко. Наберись рішучості – і дій» – так починається відома книга Ямамото Цунэтомо Хагакурэ «Приховане у листі», яка є свого роду кодексом Самурая. Той хто здатний без остраху і вагань померти у будь-яку мить, без остраху і вагань здатний принести смерть іншим.

У романі Аллесандро Барикко «Шовк», сюжет якого Тетяна Іващенко поклала в основу своєї п’єси, закохані взагалі позбавлені можливості спілкуватися (у виставі ж їм така можливість подарована). Якщо врахувати, що сто років тому подорож з Європи на Далекий Схід займала щонайменше три місяці лише в один бік (ми вже не кажемо про відсутність нинішніх електронних засобів спілкування), то можна собі уявити, якого градусу набирали почуття закоханих, кожна зустріч яких могла бути останньою!

Драматизму ситуації додає й те, що Ерве має дружину Мадлен (Наталя Шолом), яка здогадалася про таємну пристрасть чоловіка, але жодним словом не дорікнула йому за це. Більше того, вона писала йому листи від імені далекої японки, таким чином проживаючи пристрасть свого чоловіка разом із ним.

Вільно розпорядившись сюжетними колізіями «Шовку», Іващенко, аби надати історії кохання універсального, вселенського звучання, ввела у сюжет п’єси героїв японської міфології, зокрема Ідзанамі – богиню творення і смерті. То ж вінницький глядач, прийшовши на прем’єру, не лише пережив мелодраматичні колізії ще однієї історії кохання, але й долучився до високих зразків світової культури. Заради цього варто було не пошкодувати коштів, брак яких нині так гостро відчуває не лише український театр.

Вадим ДИШКАНТ

Газета “День”

Поділитись подією:
Інші дати
09
Червень
18:30
Купити квиток